‘Ko jednom izgori tog više niko nikad ne zapali’

 

 

  • Idete ovom ulicom uzbrdo i prva levo i desno, paralelna sa Bulevarom je Kajmakčalanska ulica.

Žena je zastala zaleđena u kretnji, s rukom na grudima, otvorenih usta i iskolačenih očiju kao da sam joj prislonio magnum na čelo.
Slučajno sam u hodu čuo kako se raspituje bezuspešno kod prolaznika i oslovio je.

Mora da izgledam strašno na pomen te ulice. Iz nje je detinjstvo krenulo nizbrdo, oštrim liticama – ka životu.

Mnogo godina kasnije, video sam da tu više ničeg nema osim nagriženih sećanja i srušenih nadanja iz čijih ruševina orgijaju neke nakaze statusnih sibola moći. I sa onog što je preostalo okrunila su se obeležja poznatog: nema naše graje, tragova ‘šangajki’ koje dečji koraci vraćaju kući iz škole, naivne bezbrižnosti koja ne sluti da je život čeka u zasedi naoružan svim i svačim što polako ubija i zadaje konačan udarac nečim što se zove starost ili bolest, nema više čak ni stilizovano ispisanog ‘ZIS’ ispod prozora na drugom spratu zgrade 20 i nešto…

Našao sam se tu po-grešan, u pogrešno vreme na pogrešnom mestu, kao grešnik koji se vratio na mesto nevinosti da i njega opogani. Jedino si ti bila prava u toj hrpi pogrešnosti.

Ispred broja 23 izbegavao sam tvoj pogled i usredsredio se (tog utorka) na to da vrh svojih klompa priljubim uz vrh tvojih sandala koje su uzmicale. Prsti pesnica u mojim džepovima su čeznule da se otvore na tvojim kukovima koji su ni krivi ni dužni izmicali vođeni prstićima iz sandala.
I tako sam te gubio u tom plesu rastanka gde je jedino pravilo da dodira ne sme biti.
– Jebi se, ne želim više nikad da te vidim – poslednje je što mi je izgovorio tvoj mili glas.

Gledao sam perspektivu tvog udaljavanja, dok je iz dvorišta 23 kao evnuh zavijao Hari koga do tada nisam voleo, a od tada sam ga zamrzeo i počeo da slušam jer lake note na tešku muku pasuju kao guza na nošu.

Od tog dana nosim masku osmeha preko svog očaja i stoji mi otmeno kao svečane pantalone peko pocepanih gaća.

Lepo je govorila moja keva:“Kud’ ćeš, crno dete, golog dupeta međ’ pijane ljude?“

 

